گفت‌وگو با حميد کشاني :خيز بلند براي آرنولد کلاسيک

بدنسازان ایرانی

اخبار و تصاویر مربوط به ورزش بدنسازی در ایران و جهان

پرینت
سایت بدنسازان ایرانی
حميد کشاني يکي از بدنسازاني بود که خيلي زود در پرورش‌اندام ايران چهره شد و حالا در شرايطي که تازه به 30 سالگي رسيده، سه مدال جهاني در کارنامه دارد. او يکي از ورزشکاراني است که موفقيت و توانايي‌هايش را با واقع‌بيني در هم آميخته و ترسي ندارد از اينکه بگويد رقيبش از او بهتر بوده و براي شکست دادنش بايد بيشتر زحمت بکشد.

او با فروتنی خاصی از بدنسازان نامداری مثل علی تبریزی، بیت‌الله عباسپور و بقیه یاد می‌کند و معتقد است که باید از تجربیات آنها استفاده کند. وقتی حرف از رقبای خارجی به میان می‌آید، می‌گوید: «من یک بار کمال عبدالسلام را برده‌ام اما این دلیل نمی‌شود که از او بهتر باشم. کمال قهرمان آرنولد کلاسیک شده، آیا من به آنجا رسیده‌ام؟» حرف‌های حمید کشانی را درباره مسابقه‌اش که هفته گذشته در حاشیه خلیج فارس برگزار شد و همچنین برنامه‌های آینده او بخوانید.

* سطح کیفی و سازماندهی مسابقه شب قهرمانان طلایی چطور بود؟

ـ هم به لحاظ نحوه برگزاری و امکانات و هم از نظر کیفی، یک مسابقه سطح بالا و کامل بود. به خاطر اینکه نفرات اول تا دهم این مسابقه، جوایز نقدی قابل ملاحظه‌ای می‌گیرند، همین جوایز انگیزه‌ای می‌شود که بهترین بدنسازان آماتوری در آن شرکت کنند.

* در این مسابقه سوم شدی، نفرات اول و دوم در چه سطحی بودند؟

ـ نفر اول محمد سلامه بود که قبلاً هم با او مسابقه داده بودم. سلامه یک بدنساز فوق‌العاده است که به زودی او را در مسترالمپیا می‌بینید. درباره نفر دوم هم تا به حال نشده که بعد از مسابقه‌ای به داوری اعتراض کنم ولی این بار به جرأت می‌گویم حقم را خوردند و می‌بایست دوم می‌شدم.

* محمد سلامه در مسابقات جهانی شرکت نمی‌کند؟

ـ بعضی از بدنسازان، سطح خودشان را بالاتر از مسابقات جهانی می‌بینند و فقط در رقابت‌هایی شرکت می‌کنند که جایزه نقدی داشته باشد. عیسی عبید هم که حالا حرفه‌ای است، قبلاً اینطور بود. سلامه با 99 کیلو وزن و در حالی که چند کیلویی از من سبک‌تر بود، چگالی فوق‌العاده‌ای داشت و در شرایط فعلی، با صراحت می‌گویم که او از من بهتر است.

* وزن 85 کیلو چه کیفیتی داشت؟

ـ در آن وزن هم رقابت بسیار نزدیک بود و عباس عاقلی فوق‌العاده روی فرم بود. در آن وزن هم بدنساز فیلی‌پینی که اول شد، در مسابقات آماتوری شرکت نمی‌کند.

* حضور در این مسابقه به روابط خاصی نیاز دارد؟

ـ خیر. همه می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، مثل مسابقه قطر کلاسیک که معمولاً بعد از رقابت‌های جهانی آماتوری برگزار می‌شود، با این تفاوت که در آن مسابقه، همه در یک وزن رقابت می‌کنند، اما اینجا دو وزن وجود دارد.

* چه شد که به فکر حضور در مسابقه شب قهرمانان طلایی افتادی؟

ـ آبان‌ماه پارسال که در مسابقه جهانی شرکت کردم، رژیم غذایی‌ام را ادامه دادم که در قطر کلاسیک شرکت کنم. بین این دو مسابقه 50 روز فاصله بود و بعد از آن قصد داشتم مدتی استراحت کنم تا برای حضور در مسابقه جهانی 2012 اکوادور آماده شوم، اما یکی از دوستانم بخشنامه این مسابقه را آورد و بعد از اینکه دیدم جایزه نقدی دارد، برنامه‌ام را ادامه دادم.

* امسال در مسابقه جهانی شرکت می‌کنی؟

ـ بله. از هفته پیش تمریناتم را شروع کردم و قصد دارم در سه مسابقه اکوادور، قطر کلاسیک و آرنولد کلاسیک آماتوری شرکت کنم.

* به قصد حرفه‌ای شدن به آرنولد کلاسیک آماتوری می‌روی؟

ـ قطعاً. مدت‌هاست که سعی می‌کنم در مسیری حرکت کنم که به حرفه‌ای‌شدن ختم شود.

* درباره بدنسازانی که به‌طور مداوم مسابقه می‌دهند، گفته می‌شود که این فشارهای مستمر باعث به خطر افتادن سلامتی می‌شود. در این مورد چه نظری داری؟

ـ بستگی به نوع رژیم غذایی دارد. اگر رژیم یک ورزشکار درست و اصولی باشد، عمر ورزشی‌اش طولانی‌تر می‌شود. وقتی دریافت کالری با مصرف کالری همخوانی داشته باشد، خیلی از مشکلات حل می‌شود. مسأله دیگر اینکه بعضی از بدنسازان بعد از پایان رژیم غذایی‌شان، به غذا حمله می‌برند که این هم فشار زیادی به دستگاه گوارش وارد می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم، ضربه‌ای است که بعضی از بچه‌ها از چربی‌سوزها و محرک‌ها می‌خورند. وقتی کالری دریافتی کنترل نمی‌شود، استفاده افراطی از چربی‌سوزها شدت می‌گیرد و همین مسأله باعث بروز ناراحتی‌هایی می‌شود.

* در برنامه غذایی‌ات به غذاهای طبیعی بیشتر تکیه داری، به مکمل‌ها و یا ترکیبی از این دو؟

ـ 80 درصد برنامه غذایی‌ام را غذاهای طبیعی تشکیل می‌دهد و همانطور که از اسمش برمی‌آید، پروتئین و آمینواسید را به عنوان مکمل در کنار برنامه غذایی‌ام دارم. من با 100 کیلو وزن گاهی در برنامه‌ام نیاز به بیش از 300 گرم پروتئین دارم که اگر بخواهم این میزان را از تغذیه طبیعی به دست بیاورم، طبعاً دچار مشکلات گوارشی می‌شوم. البته این را هم بگویم که خارج از فصل مسابقه، مصرف پروتئین را پایین می‌آورم و حتی برای مدتی گوشت قرمز هم نمی‌خورم.

* در حال حاضر چند کیلو هستی؟

ـ بین 106 تا 108 کیلو و در مسابقه جهانی هم در وزن 100 کیلو روی صحنه می‌روم.

* در سه سال پیاپی که در رقابت‌های جهانی IFBB شرکت کردی، یک برنز و دو فقره گرفتی. آیا امسال رنگ این مدال طلایی می‌شود؟

ـ حرفی که می‌زنم شاید عجیب باشد، ولی باور کنید که برای طلای جهانی فشار صددرصد نمی‌گذارم. هدف اصلی من، عضله‌سازی و رسیدن به مرتبه‌ای است که به حد نصاب حرفه‌ای‌ها برسم. برای اینکه در آن سطح حرفی برای گفتن داشته باشم، باید عضله بسازم و این کار یک ماه و دو ماه نیست. توجه داشته باشید که اضافه‌وزن به معنی اضافه‌کردن عضله نیست. من یک برنامه 5 ساله برای خودم در نظر گرفته‌ام و اگر در مسابقات جهانی شرکت می‌کنم، بیشتر به دلیل این است که رزومه و سابقه قابل توجهی داشته باشم. به بدنسازان بزرگ دنیا نگاه کنید که شاید 100 کیلو وزن داشته باشد اما سایز آنها دو برابر یک بدنساز آماتور 120 کیلویی است.

* و حرف آخر؟

ـ تبریک به جامعه پرورش‌اندام به خاطر حضور پرقدرت بیت‌الله عباسپور در مسابقات حرفه‌ای.


سایت پرورش اندام ایرانی
كد لوگوي ما
سایت پرورش اندام ایرانیدریافت کد
">

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







+ نوشته شده در چهار شنبه 22 شهريور 1391 ساعت 15:7 توسط حمید رضا بابایی HB |



[ طراح قالب وبلاگ : سیلور سون ] [ Weblog Themes By : SilverSeven.IR ]
تمامی حقوق مطالب و تصاویر متعلق به سایت پرورش اندام ایرانی می باشد و ذکر منابع با لینک به سایت ما می باشد www.hbbody.lxb.ir